Agilitytävlingen

Idag debuterade som sagt jag och Denzel i agility. Tävlingen höll hus på Hundvis hundskola i Bergsviken här i Piteå. Riktigt skönt att få tävla på hemmaplan och slippa åka land och rike. Dessutom så var det en riktigt bra fin innelokal med konstgjortgräs m.m 
 
Så här var tävlingen indelad: Agilityklass, Hoppklass, Tunnelklass. Samt i storlekarna small, medium och large. 
Vi tävlade i agilityklass (Alla hinder inräknade) och även hoppklass (Kontakt hindrena borttagna) 
 
VI började med agilityklassen där jag höll på dö av nervositet. Denzel hoppade superfint de två första hindrena. Nästa var slalomen. Början gick bra och vi tog det lugnt och försiktigt då det inte är vår starka sida. I mitten så bestämmer han sig för att göra nummer två, Men som man säger så har nöden inga lagar. Så vi blev diskade och gick ut på en promenad precis som vi gjorde strax innan vi entrade banan. Nåja. Jag var rätt besviken. Men tror att det behovet har mycket att göra med stress och upphetsning. Han har ju aldrig varit med på något liknande så det förstår jag. Jag höll ju på att pinka ner mig just innan så jag förstår honom! :) 
 
Hoppklassen gick betydligt bättre! Jag värmde inte upp honom på intilliggande lokal utan jag gick ut på en promenad och sprang runt och värmde upp utomhus istället i vår ensamhet! (vilket verkade ge resultat) 
Sedan kom vi in precis i lagom tid då hunden innan gick av plan. PUH! Entrade planen med en betydligt lugnare inställning. Vi klarade banan runt med bara ett fel vilket var en vägran på plattunneln! HUR BRA SOM HELST!! 
Detta klarade vi alltså fast vi inte har tränat sedan i Maj. 
 
Jag har världens bästa hund alltså! Min fina prins! 
Fick också chans att träffa deltagare som tävlar officiellt och fick fina lovord och tips från Piteå agility :D Riktigt roligt. 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!