Jakt :O

I dag väckte Magnus mig kring halv 10 =) Vi skulle och jaga :O hehe. Jag tog på mig mina "jakt" kamoflage byxor och en rutig shorta, åt frukost och så bar det iväg :) Då vi var framme i Altojigge öppnade vi skuffen och Zorro sprang raka spåret till skogs :D Jag och Magnus gick efter och spanade^^  då vi hade gått över den andra bron såg vi en massa spår av rådjur. vi gick längst gränsen och stannade för att dricka kaffe på den tredje bron :P Vi var allderles intill en saltsten så vi gick och kollade om det hade varit någon där och det hade det =) Magnus satte bara upp den för några dagar sedan :O Efter den lilla rasten så fortsatte vi efter Zorro. Han sprang som en tok in mot snåren och efter ett tag stod han i ståndskall mot en älg ko och en kalv =) ( Är vad vi tror i alla fall ) . VI gick en bit till sedan kom han tillbaks han hade släppt dem då det sprang upp till berget :(  Aja resten av biten var han så trött att han bara gick precis framför oss med tungan halvt släpandes i backen, haha xD då vi kom fram till bilen igen stod han vid skuffen och väntade =) DUKTIG VOVVE ! - klappa klapp" Då vi kom hem hade mamma och Emil gjort upp en liten grill brasa så vi grillade korv och myste medans hundarna fick varsit älgben sen förra jakten =)

Det blir nog att följa till skogs någon mer gång, även om jag var livrädd att det skulle komma nån björn, men ibland måste man nog ta rädslan vid hornen. :)



Ha det !!
/ Emelie ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!