Etologi, Oh yeah!! ;)

Hejsan! :)

Hoppas ni haft en bra dag! Den är ju inte slut ännu men kände för att vara lite hygglig! :D
Har haft en bra dag, typ vanliga lektioner men med rätt umgänge så blir det bra. På växt och djuslivs kursen pratade vi om blommans rot, stam och själva kronbladen hur de förökar sig och sådant. inte speciellt intressant. Men däremot sista lektionen som jag kommer ifrån nu var riktigt bra! Etologi med Kurt, en av sveriges 12 alround domare! Otroligt duktig. Jag lärde mig massor och ändå hade vi ingen "vanlig" lektion, vi satt mest och småpratade men han nämde massor som man inte viste sedan innan. Om olika elevers blandraser vad som kunde vara bra att tänka på innan man köper en blandning också.
Men ärligt så tror jag inte att jag kommer köpa mig någon blandras, någonsin! Jag vill ha en renrasig hund där man vet vilket psyke hunden har och vilken typ den är, pigg, lat, agressiv, kelig, bestämmande osv.
Jag garanterar att det finns fler som tänker som jag men det är ändå "ovanligt" många tycker jag som har blandisar i min klass :) Absolut inget fel på dem men det är min åsikt bara .. :D



Fick tag i chefen idag och pratade lite om min sista arbetsdag där jag glömde att skriva in sista fredagen att jag bara jobbade i sex timmar:) Men han skulle fixa in det till nästa löningen :) Så nu är det överstökat.


Lägntar till helgen då det blir Ikea!!! :) Jag och älskling .
Ska blandannat köpa eller åtminstonde titta på:
  • En stor rund "lurvig" matta.
  • En stor tavla.
  • En svart lack hylla.
  • En stol till skrivbordet. (en kontors/data stol)
Sedan blir det säkert en hel del småkrafs:)

Vi ska även in på hund & jakt grossisten där jag ska köpa/titta på:
  • En klotång.
  • Borstar, en vanlig för långt hår och sedan en karda.
  • Shampoo och balsam.
  • leksaker.
  • Och även halsband och koppel. ( Kan alltid vara bra att ha )
Sedan blir det världens största godis hus. CANDY WORLD! ;) Jag gillar det! Ska tydligen vara som en mataffär med kundvagnar och sådant för att bara handla GODIS! ;D

Hoppas ni har det bäst!
/Emelie & Simba<3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!