Min underbara helg :

Hejsan!

Jag tänkte bara berätta lite om hur min fantastiskt underbara helg varit:D
Fredag: Först var jag på skolan och drygade nästan som vanligt, sedan var jag med johanna och vi åt lite semlor:P
Sedan gick vi upp och satte oss vid datorn för att dryga ännu mer :) haha.
då vi suttit där och glott på en skärm så avslutade jag mitt förhållande med Jonathan F..
Efter det så ville vi ha lite kul så då for vi till JUG = Johannas ungsoms garage! haha, vi satt typ och pratade om allt och inget. å "gjorde" om rästen så att vi skulle låta som gamla kärringar ! hahaha, det lät grymt verkligt.
Mitt i det lejda så kom Alexandra och Bagger och tyckte vi var dum i huvvudet, haha nä men det såg ut som det på deras ansiktsuttryck! :D Dom var inte kvar länge innan någon Jocke kom och hämtade dem, men men Alexandra kom då tillbaks sen, och då sjöng vi och lejdade oss som aldrig förr ! :D haha, Vi körde nå sms ruelette, som går ut på att man ska säga typ - bläddra 23 "slag" neråt, och då ska man ta fram telefonen och bläddra 23 namn neråt i kontaktlistan. Sedan då man gjort det så ska man komma överens om något man ska skriva och skicka till den personen som visas. haha gode kul faktiskt :P Jusste höll på att glömma, innan alexandra kom tillbaks så lekte jag och johanna på en sån där springmaskin som går jätte fort =) vi satte en kudde i slutet, sedan åkte vi på rumpan:P haha himla roligt det också :D sedan åt vi mackor och då kom sanna :P haha, vi pratade typ om allt möjligt åsså somnade alexandra mitt i allt och jag blev också himla trött så jag hem och nanna kudden :D hehe SKÖNT!



Lördag: Vaknade av att Magnus sa att "dom" skulle komma snart så jag tänkte typ- eh okey. sedan somnade jag om igen. Jag han kanske sova i en kvart sen kom mamma och sa - nu kom dom och jag ska fara bort, hon lät jätte glad, så jag bara - men vilka är dom?? men mamma hade redan gått ner. Sedan klädde jag på mig och gick ner och då kom jag på att Ann-chatrine, Pernilla, Monika och Jenny skulle fara och fira mamma sedan hon fyllt 40:D haha snacka om senil!
sedan åt jag frukost och då for magnus och Emil för att bada med Lars, Emmy, Alva och Maja i Arvidsjaur :D Så jag var hemma med hundarna och funderade på att ringa till johanna fast jag var rädd att jag skulle väcka henne så klockan bara var 10 kanske :O men jag chansade och så slog jag en pling till henne och hon och sanna var vakna, PUH! hursomhelst så kom vi överens om att jag och johanna skulle fara och köra lite skoter :) då vi väl var påklädda och redo för att fara så visste vi inte vart  :( Tillslut så kom vi överens om att bara fara och köra :)
Vi for först ner till älven för att se hur isen var och den verkade lite si så där :/ på leden över till andra sidan var det bra, men direkt ett spår var utanför så var det hur grötit som helst, så vi for in till badviken och vände :P
haha alltid på den säkra sidan! :D sedan kom vi inte på vars vi skulle fara så vi for hem och lämnade Pantalongen haha johannas skoter, sedan tolkade vi med madrass efter polarisen :D hur kul som helst!! var ju jätte länge sedan . då vi var genomblöta i snö och svett så gav vi upp :D haha så himla mycket snö i byxorna alltså!! då jag kom in och tog av mig täckbyxerna rasade det snö!!!!! Det var helt sjukt hur mycket snö som rymdes där ! :D haha! då jag försökt få ur all snö gick jag upp för att ta på mig torra kläder och då det var klart gick jag över till Johanna igen :) Hon satt och var lite osocial vid datorn och Moa snorade :) hahaha men det är ingen fara, jag älskar mina grannar ändå! :) Då hon var klar med bloggandet så gjorde vi semlor, med mandelmassa och allt ! :D haha jag hatar semlor då det är en massa äcklig mandelmassa på, lite går bra men nä, inte mycket ! :D så nu vet ni det :) Vi gjorde tre stycken bara för att vara lite tjocka och ha 1½ var haha :D då vi ätit började Stefan att elda i bastun så att vi kunde batsa sen :D Jag gick hem och åt middag och tittade på lite tv med hundarna:P Sedan kom Magnus hem med en dricka som vi skulle ta till bastun :D Då jag packat med mig lite ljus och spa behandlig så gick jag över till Johanna igen :D vi skyndade oss ut i bastun, tände ljus och klädde av oss för att bli stekta :D haha, låter som om vi skulle göra något annat med ljus åde men det skulle vi inte, jag lovar !! Det blev alldrig riktigt varmt trotts att vi eldade och öste på en massa vatten :( tråkigt men sant.. Då vi gett upp gick vi in och durschade :) Skönt. Efter durschen gick vi över till mig för att se melodifestivalen, vi tjockade ännu mer med chips, ugnsbaguette och dricka :D haha mumma!! Enligt mig så har melodifestivalen blivit riktigt dåligt !! inga bra bidrag alls .. men smaken är som baken och det vet vi ju alla " :D Efter melodifestivalen såg vi på 40 years old virgin :D haha den var bra, fast jag somnade i slutet :P då den tagit slut skickade jag hem johanna och gick upp och lade mig :P


Min fina semla ! :D



Bastu agregatet :D Smokin hot!! tihi




ljusen som lyste upp den mörka bastun, jag vet att det set ljust ut men det är för att mitt lysa på kameran är så himla bra! haha.



vinter mörkret utanför! :(


Alla ljusen på bordet utanför! :D


Söndag: I dag har jag kört skoter hela dagen, jag, johanna, mamma, magnus, emil, pernilla, emmy och lars.
Vi for upp på ett ställe bakom storbeget, kommer inte ihåg vad det heter, men något med stjärn i alla fall, haha!
Vi gjorde inte så mycket där, typ satt och solade och åt lite kakor :) haha Jag körde mest skoter :) he ger ju det enda rätta! vi kopplade boben baki så for jag och lät emil tolka lite:) Johanna satt baklänges och såg till så att allt gick bra :) JOhanna ville fara upp på storberget och åka ner så vi bestämde oss för att testa köra upp :) Johanna skulle sitta på boben med emil så att han inte skulle ramla av mitt i en brant backe :) Jag ville inte köra fort så att dom skulle ramla men man måste ju ta sig med polarisen också :) haha, så jag bestämde mig för att gasa, men just vid toppen så började det bara slira, haha för tung last!! han årkade inte. jag ville inte börja damp gasa för att bränna remmen + att jag inte ville gräva ner den mer:O haha , johanna kom och skulle hjälpa mig att dra runt den, men då kom även massa skotrar upp för berget haha å jag och johanna skämdes jätte mycket HAHAHAHA!
men skotrarna försvan över berget så vi tänkte vell PUH nu gör vi det här själv !! men då kommer det ju en och vill hjälpa oss och gissa vem den personen var !!?
hahaha ja, Mitt ex,ex,ex:s pappa! hahahahaha! han ba . jaha det är du!! och jag typ eh och vem e du då ? - Dannes pappa :O hahahahahaha!! vad fan gör dom på storberget ?? dom kan vell vara i älsvsbyn och köra :D haha! men med hans hjälp så kom vi lös och johanna och Emil åkte ned för berget medans jag körde skotern:D sedan ville jag tolka så jag och johanna böt plats på vägen tbx till stjärn, himla kul då Emil inte låter en röra vi styret, - Jag STYR; JAG STYYYYYYR!!!! haha blir typ jätte sur så man får hålla i sig bakom boben :D
då vi kom tbx drack vi lite varm oboy och jag solade lite till :D JOhanna tog väldigt bra hand om Emmy och Emil :) haha dom for och åkte bob efter skoterleden :) ( JÄTTE LÄNGE) Sedan tyckte jag så synd om johanna så jag kom till undsättning :D Efter gode taget vid brasan så började vi färden hemmåt. Då vi kom hem så tolkade vi på åkern med bob hahahaha så grymt kul det är alltså!! det är min absoluta hobby :D haha! Emil tolkade också innan han ville gå in för att han frös så mycket. Jag och johanna böt skoter till pantalongen och den gick beine!! haha man stuttsade typ från den, haha och det var bara blank is på fotstegen så man halkade typ av den haha :) man hoppade ju =) hahaha bästa skotern! då vi for hem så kom mamma rusandes och ville att vi skulle fara och hjälpa magnus som stod mitt i skogen för att hans nya skoter bara dött :O Som tur var hittade vi honom och polarisen fick bärga fet aset till brandstationen så att vi kunde ta den på släp hem =) haha:) Då vi kom hem var jag så trött så jag gick in och satte mig framför tv:n istället för att fara och hjälpa dem att lasta den =) haha lite små taskig jag vet !! =) nu sitter jag vid datorn och håller på att somna :) så grymt sliten efter en helg med fullt upp!! hoppas eran helg varit åtminstonde hälften så bra som min!!


Emil i "sitt" hus! :D



Johanna värmer sig under en filt och dricker varm oboy :)



Mammsen i solskenet, med en bulla i handen =)



Den varma elden =) haha


haha Johanna med något i handen :) bilden blev konstig mot solen, förlåt ! =)


Magnus, Emil och Emmy vid elden =)







HA det!
/Emelie & Simba ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Haha , jag ser ut som en skogsturk i den där filten xD Det där måste vi göra om någon gång! :)



PS. Jag håller i en korv ;)

2010-02-15 | 21:54:01
http://johannaaalundberg.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!