Bloggen har fått sommarvila! :D

Godmorgon! :)
Ooops! Godmiddag!

Har inte haft tid att blogga förra veckan. Det har varit så mycket annat som jag var tvungen göra innan examen och sådant! :) Jag kan ju berätta lite om vad som hände förra veckan! :)

Måndag:
Hela klassen GICK coopertestet tillsammans och gick i mål hand i hand! :) Jag kallar det gemenskap!;) Ganska trevligt i alla fall och det gick på bara 21 minuter ! :D haha.
Efter skolan så for jag till Älvsbyn för att klippa mig och färga håret! :) Det blev faktiskt väldigt bra. Jag klippte topparna så att jag fick bort det nötta också fixade vi luggen till en stor snedlugg! :) Håret är numera svart och ytterst lite brunt!

Tisdag:

Os-dag!
Vi nior tog hand om de mindre från trean och uppåt! Vi gick runt på tipsrundor och massa aktivitets stationer! :( Tycker då det var lite halvtragiskt med dem små som sprang runt och vi fick inte ens lämna dem då vi hade rast! ??? :(
Men,men tur att den dagen är över!
Efter skolan så skulle det egentligen vara min sista ridning men dem hade tjorvat till det med någon dubbelbokning så det blev ingen minnesvärd sista ridlektion för min del! Nu slutar ju jag rida! Har tappat intresset lite och ska ju ändå flytta så jag skulle inte hinna åka emellan! :)

Onsdag:
Klassdag! :D:D
Det här var "sista" dagen med klassen!
Vi "firade" det med att fara ner till älven. Vi spelade lite kubb, volleyboll och frispey m.m På lunchen så gick de flesta på pizzarian och åt gott! :) Väldigt trevligt! :) Efter lunchen gick vi upp till skolan och såg på film, åt kladdkaka med grädde! Gött! :)

















Torsdag:
"Städdag".
Vi kom till skolan hade musik och sedan städade vi ut klassrummet från papper, bänkar, stolar, kateder m.m
Vi skrev även på tavlan hur mycket vi kommer sakna våra underbara lärare och andra! :)
Väldigt snällt gjort tycker jag!
På lunchrasten gick hela klassen ner till torget och var med varandra sista dagen vi var en klass!!!!!!!! :´(
Då vi gick upp till skolan igen så drog vi ut brandslangen och sprutade ner Mona (handledaren) och fick lite på Börje (musikläraren) HAhahahaha! Efter det så blev även jag nersprutad och sedan blev det vatten krig alla mot alla! Vissa sprang omkring med hinkar (från soperna)!! :D hahaha
Kul att man gör något sista gången såhär! :) Då vattenkriget var över var det fika med lärarna! Vi blev bjudna på tårta och saft! Vi satt och surrade om allt möjligt och sedan sjöng vi lite! :)
Då jag började tänka på hur länge vi (klassen) har varit tillsammans blev jag alldeles tårögd med tanke på att vi snart skulle skiljas åt! Sedan blev det inte bättre då Mona skulle hålla tal och stod och grät där framme.
Jag tror att de flest började grina för det gjorde då i allafall jag! Jag satt och fet lipade! :( Trodde inte att jag skulle göra det men även dem allra tuffaste har ju känslor, right? ;) tihi!









Mona (min handledare)
Kommer sakna dig så otroligt mycket tack för allt du lärt mig och för att du är
den du är. Vi har haft en speciell relation i loggboken, intressen och sådant kommer sakna kontakten med dig och den du är! Tack för allt!














Fredag:
Examen!


Vaknade klockan 05.00!!!
Gick nästan sovandes in i duschen och duschade och rakade benen! :)
Då jag gick ut var jag pigg som jag vet inte vad och började föna håret! Satt och funderade på om jag skulle göra någon avanserad sminkning och sådant. men det blev bara maskara och ytterst lite kajal som en fin linje på ögonlocken! ;P
JOhanna kom över sedan och fixade mitt hår! Jag har ju så långt hår så jag skulle alldrig klara av att se vad jag gör med bakhåret !
Tack min bästaste granne Johanna Lundberg! :D Du är väldigt mycket värd och tack för att du finns för den fina personen du är! :) Då håret var klart skyndade jag mig att klä på mig och sedan blev jag plåtad av mamma ute på gården! :) Sedan blev det full fart ner till skolan där alla stod samlade förutom jag! :D Jag delade ut rosor till jag hoppas alla i min klass! Förlåt om jag glömde någon men då hade jag nog för lite rosor! :(
Då alla var klara så började vi tåga mot kyrkan!!! Jag kände bara hur glad och lycklig jag var av att snart gå ut grundskolan!
Det stod lite folk, nära och kära och tog kort då vi kom och gick mot kyrkan! Kul! :) Då vi äntligen var i kyrkan väntade jag bara på att få gå därifrån! :) Vi sjöng Time of your life - Green day och sedan fick vi betygen! Jag blev riktigt nöjd måste jag säga! Hade bara tre G:n resten Mvg och Vg!!! ;D WihoO! =) Då vi gick ut från kyrkan så blev det mer kort på klassen! Har inga kort på själva examen tyvärr utan dem tog mamma med kameran så dom kommer lite senare! Har bara bilder på hur jag var klädd och fixad! :)

Hade den här klänningen! rosa/vit med en stor svart rosett på ryggen! :)



Skorna är nertryckta i marken men det är 9-10 cm klack på dem! ;)
Vad tycks? Blev det bra? :D

PÅ kvällen for jag och Rickard till havsbadet där hans pappa Mats och sambon Marianne bor i ett väldigt fint nybyggt hus! :) Vi var där och surrade och så, innan marie och Moriss hämtade oss då vi for på Stadshotellet och åt på 1906 restourangen! :D
Jag åt kyckling och pasta och måste säga att det var GRYMT gott. Ganska starkt och det är ju jätte bra då jag älskar stark mat! =) Till det så drack jag coca cola med is! :) Mumma! :P
Efter maten gick vi till Jesper och Linneas lägenhet där man blev bjuden på fint pianospelande! :) Sedan blev det utgång och då gick vi på tio till tolv och johanna köpte cigaretter för första gången ( hon har fyllt 18) ! :) haha!!
Efter det så gick vi till kyrkparkeringen där festen var! haha. Alla var då där i alla fall! Träffade mkt folk.
Sedan var vi där väldigt länge och jag blev jävulst less för jag blev uppäten av myggor!!! Dom var överallt och hur mycket dem omkring en än rökte så var dom kvar och käkade från mig! :( HATAR mygg! Vi bestämde oss för att fara tillbaks till havsbadet! Skööönt säger jag bara! Lägntade tillbaks dit hela kvällen för jag tyckte det var roligare att göra något än att bara stå ute och bli uppäten! Vi for till birgitt?? och satt ute på altanen och hade allmänt trevligt utan mygg! :) Vi surrade om allt:) Gillar verkligen Rickards släkt! :)
Sja, sedan hände det inte så mycket mer, vi gick hem efter ett tiden någon gång! =) Jag gick upp och lade mig direkt, Rickard satt nere med marianne! :)
Vi steg upp klockan tre på eftermiddagen! haha:) Snacka om att sova bort dagen! =) Men då hade vi ändå hunnit duscha!! :] Då vi kom ner blev det frukost! bacon, ägg, rostade mackor och mjölk! =) Grymt gott!!!!!! :) Det var välbehövt! Sedan fick vi låna Mats bil, En mercedes cab sportbil som jag även med den blev kär i! :) Måste säga att mats har bra smak om bilar! Dodge Ram och den där som jag inte vet vad den heter! ;) En merca i alla fall=)
Vi for runt i Piteå ned cabbat och ragga runt lite! :) All eyes on me, eller nå! =) haha
Hmm, sedan for vi tillbaks och gick ner på stranden hand i hand :D Värsta romantiskt ju! Det enda som sabbade allt var att det blåste så mycket .. :( Vi satte oss sedan ner och Rick hittade en stend som såg ut att vara riktigt svart blank på insidan den glittrade också väldigt fint! :) Han kanske har fyndat något =)
Efter det så gick vi till huset och såg tv och väntade på att få äta lite grillat! :) Vi åt kring 8 halv nio på kvällen :)
Sedan packade jag ihop mina grejjer och var som påväg då vi fick glass som efterrätt:) Sedan sade vi hej då och stack! :)
Vi svängde förbi på Statoil där Rick tvättade rutan fri från insekter och jag gick in och köpte en läsk och tuggummi:) Då jag gick ut stod det ett gäng killar och busvislade och ropade på mig att jag skulle komma dit! hahaha :) Jag hatar sånt där!! jag vet inte vars jag ska ta vägen så jag kollade bak och dom var typ 5-6 stycken jag skrattade åt dem sedan gick jag till Rick och då kände jag mig genast trygg! :) Puh! Huvva, jag tycker inte alls om att dom håller på sådär! men, men livet går ju vidare haha ! =)
Då han rökt klart så for vi mot lilla Vidsel igen.
Då jag kom hem lämnade jag mina grejjer pratade lite med mamma och sedan gick jag ner till Rickard och vi for till Marie (hans mamma) Han åt lite och sedan lade vi oss i soffan ett tag :) Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde sen riktigt men jag tror vi for till Rickard där vi gick och lade oss:) Vaknade kring sju på morgonen någon gång så jag gick hem då =) haha var inte meningen att jag skulle sova där men "vipps" så blev det så=)

Lördag:
Vaknade av att Rickard ringde och pratade med mig lite och sedan somnade jag om igen. Klockan var kanske ett, två någongång. Sedan vaknade jag igen av att Johan kom :O haha =) Han frågade vars mamma och alla andra var för dom var tydligen inte hemma ?!? :S konstigt men jag var inte så brydd. Kunde i alla fall inte somna om så jag gick ner och åt Oboy mackor! :) Gott:D Sedan blev det att följa med Rick, Jocke och Krille på hotellet för att äta glass. Jag köpte en magnum GOLD men den var inte alls god så jag kastade den och köpte en cola ist, MYCKET bättre! Sedan for vi till Krille och körde lite rullstol =) haha.
Efter det for vi till huset och jag städade lite. Tog bort alla tapeter som låg på golvet i vardagsrummet och köket och sedan sopade jag så att man kan börja skura och sådant då det är klart :)
Då vi blev less for vi till Krille igen och grillade :) Det blev ribbs och bakpotatis med chili & mango sås :) Gott! :)
Då vi var klar där blev det hotellet - köpa cigaretter - bil tävling - Jockes place = FILM! :D Bra slut på kvällen =)
Sedan for jag till Rick och sov med honom ett tag. Han måste ju jobba stackaren! =) Jag gick hem kring ett eller något=)

Söndag:
Vaknat, ätit, suttit vid datorn!
Får då fan inte ens fara någonstans bara för att Mange har dragit ut en tandjävel??????? Ehh, jamen det var ju kul då ska jag då fan dra ut en tand och tvinga dig att sitta hemma då du har lov och vill göra saker ditt jävla ....!!! Fan vad jävla förbannad man kan vara! !!


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna :)

Du var då så himla fin på examen Emelie ! :D

2010-06-14 | 18:40:46
http://kwinna.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!