En vecka avklarad i luleå.

Hej allesammans. Nu är jag tillbaks i vidsel efter en vecka i luleå. Det har varit kul och läringsrikt.
Känner mig lite rostig till själva bloggandet då det var ett tag sedan sist. :)
Men jag ska berätta lite om veckan:
Måndag:
Jag och Rikard for till Piteå och åt suchi och sedan for jag till veterinären och han till jobbet.

Väl hos veterinären så fick jag komma in tidigare och simba blev först helt undersökt, sedan så ville de röntga honom då hon hörde att det knastrade i hans leder. Så, simba blev sövd och sedan inburen till röntgen där det tog flera bilder på hans höft och bakben.
När bilderna var klara såg veterinären en lindrig artros. Det är när lederna är kroniskt inflamerade. Detta förvärras med åren. Hon trodde även att han kan ha fått någon inflamation inuti kroppen. Detta såg hon i och med att han tydligen hade svullna testiklar och dåliga analsäckar.
Så nu går min gubbe på medecin och vi hoppas att han blir bättre.
Efter veterinären for vi mot luleå. Jag for till linda och rikard for hem.

Tisdag:
Jag vaknade vid nio tiden och sedan åkte jag med linda och jennifer till antnäs där vi skulle praktisera. Vi åkte sedan till brukshundsklubben där vi började arbeta med två shäfrar. Vi tränade bara lite vardagslydnad så som sitt, ligg, stanna kvar, inkallning.
Sedan vid tre tiden så fick vi skjutts in till luleå. Väl hemma gick jag och linda till Coop för att handla lite mat inför veckan.

Onsdag:
Vaknade ganska sent. Sedan fick vi skjutts av jennifers pappa till distriktsveterinären där vi skulle besikta Bänkt (shäfer valp) och Tage (vuxen shäfer). Bänkt var frisk och kry medans tage hade öroninflamation på båda öronen.
Efter veterinär åkte vi ut på bruks och tränade lite spårning. EFter detta så åkte vi buss in till luleå där vi sedan gick hem och bara var.

Torsdag:
Vaknade vid halv tio och sedan gick jag en runda med simba. Då vi kom tillbaks så åt jag frukost och väckte sedan Linda då jag gick och duschade.
Då båda var klara så gick vi in till stan där vi mötte upp jennifer. Jag köpte ett par skor, en klänning, shorts, ett armband och även ett par spring taights.

Efter en rätt så lyckad shopping runda åkte vi buss hem till linda där vi pratade och gjorde lite middag. Sedan gick vi hem till lindas mamma. Vi hann precis dit när jennifers mamma kom och plockad upp oss för att lämna oss på jobbet inne i stan. Vi jobbade på en valpkurs och tränade flera ekipage och deras söta små valpar.
Det var riktigt kul och verkligen något jag skulle vela annordna själv.
Sedan vid åtta tiden då vi var klara så for vi på hemmakväll och köpte lite gott till en mysig filmkväll hemma hos linda. Vi alla sov där också.

Fredag:
Vaknade kvart i nio. Kollade busstider till älvsbyn och sedan stressade vi till hertsön för att hinna med en buss som gick därifrån in till stan för att sedan springa till busstationen för att hinna med min buss till älvsbyn som gick kvart i tio. Hann inte äta eller något.
Väl i älvsbyn kom Rikard och hämtade mig och nu är vi hemma i vidsel. :)

Ha en bra dag :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!