Gaah!

Seriöst, finns det bara idioter i denna värld?

Först och främst, har man en agressiv hund så har man dem naturligtvis inte lös!

Idag då jag gick hem från jobbet så hörde jag en man skrika -- Kom hit, Kom hiit! Inte en lång stund efter så kommer det en stor Dalmatin och flyger på Simba. Jag skriker åt den att försvinna och sedan då jag märker att den inte lysnnar och simba ligger underlägsen underst och kan inte göra något. Jag tänker fort och sparkar till hunden. Jag SPARKAR hunden! (Trodde aldrig att jag skulle kunna göra något sånt) Hunden blir förvånad och hoppar bort från Simba som snabbt ställer sig upp. Ägaren hann under den korta stunden få fast sin hund. Jag halvt skiker på ägaren att han ska ha hunden kopplad och att jag annars anmäler han till djurskyddsverket. Han sa bara förlåt och gick sedan in med sin hund.
Jag kollar snabbt igenom SImba så att inga ytliga skador är skedda efter hundens påhopp, han hade som tur var klarat sig utan några sår.
Usch, vad arg jag blir! Lagen säger att, - Vägen och trottoaren är en almän plats och där har inga hundar rätt att vara utan sina ägare. Det menar att om jag har lust kan jag anmäla mannen som har hunden lös och skapar osämja. Men, har varken lust eller tid till att dra igång någon anmälan. MEN, om simba skulle vara skadad skulle mannen inte ha mycket kvar. Jag skulle stämma han och anmäla honom för alla möjliga lagar. Åh, Suck..

För det andra!

Det är eran skyldighet att meddela eventuella ändringar/avgifter!
Jag gick till banken idag och anmälde Denzel till utställningen i Kalix nästa helg. Utställningen kostade 160;- Vilket är väldigt billigt för en utställning. MEN, då jag kom hem till lägenheten och kollar på kvittot så ser jag att personalen eller, tjejen jag pratade med dragit 210;- Hon hade betalat anmälan 160;- och sedan dragit 50;- för en avgift. Detta fick jag ingen information om.
Om det ska tillkomma någon avgift så ska detta meddelas. MEN, det gjorde inte hon. Det är hennes, bankens skyldighet att meddela sådant här. Jag ska ringa dit på måndag och klaga på detta. Så gör man bara inte!

Har verkligen inte varit min dag idag. åh, Skönt med helg i alla fall.
Nu ska jag äta mig en macka och sura lite till innan jag ska plåga kroppen på en springrunda till mormor och morfar (graven). ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!