Vilken fantastisk dag!

Godmorgon på er!


Här kommer gårdagen i text, bilder kommer senare.

Vaknade 06.30. Packade och gjorde mig och Denzel iordning för utställningen. Kring, 07.15 lämnade vi Simba hos mamma innan vi for vidare mot Boden. Väl där så mötte Elin upp oss och vi fortsatte sedan resten av resan med henne. I Kalix var vi vid 08.30 tiden. Satte i ordning alla saker vid ringen och besiktigade hundarna och hämtade nummerlappar. Sedan var det en lång väntan tills klockan slog 10.00 och bedömningen började. Först var det valpklass 1 där alla hundar från 3-6 månader tävlade. Sedan Valpklass 2 där alla hundar från 6-12 månader tävlade. Där var alltså jag och Denzel med. Började som sista tävlande i den klassen. Väl i ringen så gick allt bra förutom då domaren skulle gå igenom honom. Han skyggade tillbaks lite, men det är ju sånt som man måste träna på. Fick väldigt fin kritik på honom och blev BIR (Best in ras) med det så blev jag medtagen till finalen, där alla hundar i min klass (valpklass 2) ska tävla om prispallen. Då det väl var final så sprang jag in först och ställde upp och sedan alla efter mig. Fick springa ett varv med alla och blev sedan utvald till de fyra som fick vara kvar. (Här hade jag väldigt hög puls och tankarna snurrade då jag visste att jag redan nu hade en plats på pallen, nu tävlade vi alla om 1:a plats) Sprang ett varv till och ställde upp. Blev även denna gång uttagen. Nu var det bara jag och en till kvar i ringen! Sedan fick vi springa det sista varvet mer aplåder och allt. Då vi stannade och ställde upp så räcker domaren fram BIS 1:a rosetten till mig. JAG VANN, JAG VANN! Helt otroligt. Skakade hela vägen till Prispallen där vi (Jag och Denzel skulle stå på 1:a platsen.) Fick ställa upp honom och blev fotograferad av alla möjliga. Det enda jag tänkte var bara ,- Helt otroligt, helt otroligt! Jag vann över en massa hundar på min första utställning! :)
Efter det så skakade jag domarens hand säkert fyra gånger innan vi lämnade ringen med priser och otroliga minnen.

Denzel gillade inte att stå där uppe så bilden blev vell inte den bästa. Men där är han och jag. 1:a plats!

Kommer mer bilder senare idag mest troligt.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!