Hängig och seg. .

Har försökt äta middag men fick bara i mig 5-6 tuggot. Har verkligen ingen aptit och känner mig nästan illamående så fort jag ska äta något. Nu har jag ju ändå fått i mig en ostmacka trots att man egentligen inte får äta kolhydrater men om man då skulle ta bort alla kolhydrater från kosten så kan man knappt äta något. Ingen frukt eller grönsak och eftersom man inte får äta pasta eller överhuvudtaget något som växer under jord, kan man ju bara äta kött. Det är i alla fall orimligt för mig för jag måste få äta något till och jag har ett behov av att äta frukt för att jag mår bra utav det, så tänker jag fortsätta med det. Jag har ju berättat att jag känt mig mycket piggare av LCHF men det börjar vända nu. Känner mig snarare bara seg och trött. Det kan ha att göra med att jag inte får i mig alla viktiga fetter och proteiner som jag egentligen behöver. Från och med nu kommer jag tillsätta lite mer kolhydrater i min kost för att återställa balansen och då kanske jag blir piggare. Forskarna säger nämligen att det är vanligt med svacker mellan pigg och alert till hängig och seg. Detta för att kroppen inte hunnit "ställa in sig" på att bara leva på fett.

Hoppas det blir bättre senare så jag kan koncentrera mig i skolan. Väldigt viktigt att vara vaken och med då man utbildar sig. Jag får ju en jätte dålig koncentrations förmåga i skolan om inte jag ätit frukost till exempel.

Ha en bra kväll! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!