Min dag i Piteå i ord och inga bilder. ;)

Godmorgon! (Glömde skriva det i förra inlägget)

Tänkte berätta lite om gårdagen som spenderades i Piteåstad.

Jag vaknade klockan 06.50 då min väckarklocka ringde. Då gick jag upp och ut ur sovrummet och möttes av en svansviftande krabat vid namn Simba. Jag släppte ut honom och gav han mat innan jag sedan klädde på mig och gick ut för att vänta på mamma. Mamma kom 07.15 då vi åkte till Älvsbyn (hon skulle på jobbet). Väl på hennes jobb så bäddade jag ner mig under en filt i soffan och drack te med mamma. Vi såg även lite nyhetsmorgon och surrade.
Vid tio tiden så gick vi in till Älvsbyn där mamma köpte en eyeliner på Gårdings. Vi träffade även min storebrors tjej som jobbar där så vi stod och surrade med henne ett tag. Efter ett tag med min mamma så sa vi hejdå och jag gick på solariumet för att sola men jag så att tiden var knapp så jag sminkade mig istället och gjorde mig lite fin och fräsch inför shopping.
Håret slängde jag ihop till en knut och sedan sminkade jag mig med en nude look. Mycket brunt och beiget. Även lite bronzer på kindbenen för att framhäva dem. Sedan så kände jag mig ganska ready och gick ner till OK där jag köpte tuggummi och en SOLO tidning.
Bussen kom 11.50 och resan dit gick väldigt snabbt. Råkade hinna sova lite också.
Då jag kom fram till Piteå så började jag min shopping på Gina Tricot och sedan gick jag vidare till H&M, BIK BOK, CUBUS, Din Sko, Ur & Penn och sedan tog jag en lång lunch som bestod av en Ceasar sallad och SOLO läsning.
Jag måste erkänna att jag gillar att gå på stan själv. Då får man gå vars man vill, hur länge man vill och behöver inte bry sig i andras tjatande om att gå till andra affärer m.m. Jag gillar det!
Efter min lunch så kikade jag på gardiner på hemtex och hittade jättefina panellängder men eftersom jag inte vet riktigt hur långa dom var så orkade jag inte köpa några. Efter ett tag var jag så himla slut av att bära en massa tunga påsar och handväskan så jag gick till busstationen och väntade på bussen i stället. Orkade verkligen inte bära något mer. Bussresan hem gick däremot inte lika snabbt men skönt var det att få komma hem. :)

Borta bra, hemma bäst!

Tänkte lägga upp bilder sen på vad jag har köpt. MEN, det kommer bara att bli dåliga webbcamera bilder då min kabel till datorn från telen inte fungerar och jag har inte köpt någon ny heller.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!