Äntligen över!

Nu är äntligen det hemska åskovädret borta. Har åskat här i Vidsel från 12 till 20 från och till. Grymt less den nu!
Var inte lite åska heller. Den gick väldigt hårt och lyckades komma in i ett eluttag här hemma hos oss. Lyste alderles blått från eluttaget. Var faktiskt rädd. Har varit mycket på vårat kvarter, läkte in även idag. Suck. men, nu är det över. Ska ändå dra ut alla grejjer över natten ifall att det skulle vela fortsätta senare.

Dagen har varit bra annars. vaknade vid nio tiden, tror jag? Har egentligen ingen uppfattning om vad klockan var men jag tror det. Sedan så satt vi här hemma och åt frukost och så. Kring halv elva tiden så hämtade vi upp Peter och for till storforsen. Där jag, Rikard, Simba och peter badade. Var faktiskt första gången jag tar mig i att bada där helt i år. Annars har det varit så kallt men jag kände idag att det var så kvaft och äckligt varmt i luften så jag var tvungen. Sedan gick vi upp ur vattnet då det mullrade. Suck, tänkte jag bara. Vi gick då till kaffestugan och pt lite våfflor och sedan for vi vidare. Hem till vidsel. Vi böt om våra blöta kläder sedan skjuttsade vi peter till jocke där vi blev ett tag. Åskade som tusan då. Var väldigt orolig för simba här hemma så jag tjatade hela tiden om att fara hem- Tillslut så gjorde vi då det och han mådde ju bra. han är ju inte åskrädd. Eller, har inte varit det tidigare men idag då vi var hemma med honom så såg jag hur ängslig han blev.

Senare så ställde vi oss och grillade i det hemska vädret. Gott var det ändå. :)

Vi har även varit hos johnny ett tag där det var en välda massa folk. Sa hej och for iprincip.
Ajja, ska gå och duscha. ha det bra, sov gotT! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!