Håll i er!

För nu ska jag berätta om min resa genom sverige!

Tisdag:
Jag mötte upp Jennifer på Älvsbyns tågstation. Vi satt och åt jordgubbar och smultron ett tag innan vårat tåg kom. Då det kom så satte vi oss vid våran plats och satte i ordning våra väskor så att de inte var ivägen. Sedan så började våran långa resa mot Laholm, Halmstad. Vi hoppade på tåget klockan 17.42. Vid midnatt så försökte vi sova. Vi trängde ihop oss på två säten var. Var inte mycket plats kvar måste jag säga.
Så här såg det ut på ett ungefär:


Sedan kring 02.00 tiden så vaknade jag och Jennifer av att en som jobbade på tåget skrek åt en annan man att sätta sig ner. —Sätt dig ner! Sitt ner nu! SÄTT DIIG!! Något liknande. Mannen som blev åtsagd skrek att han ringt polisen och en massa annat innan han till slut satte sig ner. Alla i våran vagn vaknade och såg helt förskräckt på varandra. Mannen pratade med polisen samtidigt som han hotade med att "Leva en djävul". Han hotade med att krossa rutor och leva om i våran vagn. ingen vågade säga något, vi var alla rädda.
Tillslut så gick han och vi somnade om. Kring två så vaknade Jennifer av att polisen kom in i vagnen och grep honom. Scary man! :O

Nåja, vi halvsov sedan resten av vägen till stockholm. Vi var framme där klockan 06.25. Vi sökte våran parong och sedan satt vi och väntade där i två timmar. Jag köpte även en välbehövlig kaffe för att "komma igång".

Klockan 08.21 så gick vårat tåg till Lund. Resan dit var väääldigt långtråkig. Jag försökte sova ett tag men lyckades inte riktigt. Väl i Lund så skyndande vi oss, nästan halvsprang till nästa tåg som skulle ta oss till Halmstad, våran slut destination. Efter några minuter så satt vi på det sista tåget, Var en härlig känsla måste jag säga.

Väl i Halmstad så gick jag och Jennifer på pressbyrån och köpte en riktigt god korv baguette! Vi had einte ätit något på hela dagen så vi åt en stor korv innan vi skulle vidare till leena och Johny (uppfödarna) för att sedan grilla hos dem.

Då vi kom ut därifrån så stod leena och väntade på oss. Vi satte oss i bilen och begav oss sedan mot laholm (där de bor). Framme där så möttes vi av ett par ursöta afghan valpar som ville busa och kela. Vi gick runt huset till ingången och där väntade de vuxna afghanerna. Riktigt vackra hundar. Vi lämnade väskorna och sedan tog vi ut Denzel så att vi fick träffa honom. han var lite blyg men det släppte efter ett tag. Efter mycket klappande och och gosande så gick vi in med honom för att bada och borsta. Badet var lite jobbigt tyckte han men för mig var det kul att se och lära mig. Sedan var det friseringen som han också var motvillig till. Men efter ett tag så somnande han och tyckte att det var riktigt skönt.
Det är ju verkligen en hel del jobb med pälsen men jag tycker ju bara att sådant är kul.

Senare på kvällen så grillade vi och hade det riktigt trevligt ute på gården. Jag och Jennifer var väldigt trötta efter den långa resan så vi gick in i gäststugan och somnade väldigt fort. :)

Torsdag: Vi vaknade vid 08.45 då vi sedan släppte ut Denzel för att pinka innan vi gick in och åt frukost med de andra. Efter en tids hej då sägande så kom pappa och hämtade oss. Vi lyfte in Denzel och all packning i husbilen och sedan for vi vidare mot Hedemora.



Framme i Hedemora var vi vid 19.00 tiden. Så nio timmar senare var vi äntligen framme. Vi släppte lös Denzel så att han fick lukta omkring lite.

Fredag: Vaknade vid 08.00 tiden, gick ut med Denzel och åt sedan frukost. Senare under dagen så gick jag, Jennifer, lillasyster Saga, pappa och Denzel ut på byn en stund för att handla lite ben och hundleksaker. Blev ett bra träningsmoment för Denzel. En massa människor, vuxna som barn, bilar, bussar m.m. Sen på kvällen så såg vi de hemska nyheterna om Norge explosionen. Fruktansvärt..

Lördag: Vaknade 07.30, packade, åt frukost och sedan gick jag en promenad med lillen. Kring nio tiden for vi mot Norrbotten!

Blev en låång färd. Vi stannade i Örnsköldsvik på en viloplats. Ratsade Denzel, spelade minigolf, och åt lite korv innan vi fortsatte förden mot piteå, Vidsel. Hemma var jag och Denzel kring 11.00 tiden. En överlycklig Simba kom och mötte mig, Älskade lilla gubben..♥ Blev jätteglad då jag såg honom, är inte van att vara i från honom så länge. han och Denzel gick bra ihop och nu pussar de och tvättar varandra oftare och oftare. :) Så himla kul att de går bra ihop.

Nu så jobbar jag och bor i storebror Jonathans lägenhet i älvsbyn, Mina två älsklingar är med mig. :) De har fått vara på jobbet med mig idag och de var så duktiga. Skällde aldrig, Denzel gav dock ifrån sig några pip men slutade då han blev tillsagd.

Nu ska jag iväg och handla lite mat inför veckan. Ha det bra. Kommer lägga upp bilder senare, mest troligt till helgen för jag har ingen telefon kabel med mig hit.


Jag och nya hunden Leejoy's Dream Desire.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jennifer

Resa med tåg var lite jobbig men med husbilen var det mycket bättre, jag har haft jätterolig. Tack för att jag fick följa med dig på resan genom sverige och hämta din fina vovve :) Hoppas vi ses snart! /kram Jennifer

2011-07-27 | 19:17:35




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!