Min helg! :)

Fredag:
Vaknade kring åtta. Åt frukost, fixade mig sedan drog vi mot Luleå för att lämna Simba gubben hos jennifer Erixon.
Efter en hund mindre så for vi vidare mot Piteå havsbad för att hälsa på Mats och Marianne.
Väl där så gick vi upp med alla våra saker och gick sedan ner för att ha en superbra midsommar.
Vi satt ute och surrade då Kai och Anki kom med husbilen för att även de njuta av en bra midsommar på klubben.
Senare så gick vi på Afterbeachen och lyssnade på en riktigt duktig trubadur. Mads madssen. En dansk superskön kille som verkligen kunde få publiken på bra humör.
Då han slutat spela och folk börjat gå därifrån så gick även vi.
Väl "hemma" igen så grillade vi lite och åt en god middag ute i solen. 
Efter en mätt och belåten mage så tog vi det lungt ett tag innan vi for på puben för att spendera kvällen där.
Hade inte så kul. det var bara knöktjockt med folk och de var en väldigt högljudd stämning så jag och rikard gick hem ganska tidigt. vid ett tiden kanske.

Lördag.
Vaknade väldigt sent. Klockan var över elva då vi gick ner för frukost och en kopp kaffe. Har börjat få ett behov att dricka kaffe på morgonen.
Nåväl vi satte oss ute i "utesoffan" och njöt av frukosten ett tag innan jag och rikard tog en promenad ner till stranden och havet. Vi vadade ut en bra bit innan vi bestämde oss för att gå "hem" och byta om till badkläder för att faktiskt bada.
Så så gjorde vi. Vi låg först på stranden ett tag och solade innan vi faktiskt kom oss i vattnet.
Vi gick sedan ut en lång bit men vattnet är så himla långgrunt så att man kan gå hur långt som helst nästan. Vattnet nådde till naveln på mig så vi bestämde oss för att doppa oss.
Jag 'r ju faktiskt en badkruka och stod och tvekade länge innan rikard bestämde sig för att slita ner mig i det kalla vattnet. Efter ett tag så var det ganska skönt och vi simmade omkring. vågorna var rätt så stora så det var tungt att simma i det vattnet men bra träning! Mina armar var som spagetti då vi gick upp.
Då vi äntligen tagit oss upp ur vattnet så gick vi hem och slog på bastun. Där satt vi sedan ett bra tagg och slappnade av och åtefick värmen.
Sedan så böt vi om och gick ner till de andra. vi åt lite korv sedan så gick vi på after beachen igen.
Väl där kom sedan ett oväntat besök av vilda äventyr. Det kom en man på en häst och hade sedan en häst utan ryttare med sig. För er som inte vet vad det är så är det ett western företag som erbjuder olika sorters äventyr på hästryggen. De var nyligt och jagade björn på alaska med hästarna och har ett stort utbud av aktiviteter.
Nåväl, jag blev väldigt sugen på att rida och var nära på att fråga om inte han och jag kunde ta en härlig galopp på stranden men häjdade mig då fantasierna tog över.
jag bestämde mig för att sitta kvar där jag satt.
Efter en stund där på stranden så kom de stora stygga molnen så vi gick tillbaks. Vi åt då grillat igen och efter maten så var jag och Rikard så vi gick och lade oss. Vi sov till klockan åtta på kvällen då jag sedan gick upp och fixade mig lite inför kvällens stora händelse. BEACH PARTY och CHICAGO.
Vi halv tio tiden så gick vi in på området där de skulle spela. Vi stod och surrade med en massa folk som Rikard kände. sedan så började Chicago och alla stod som packade sillar längst fram medans vi stod ganska lång bort på ett uppbyggd dansgolv så vi såg bra ändå och behöve inte spräcka trumhinnorna av de hemska högtalarna. Efter en - två timmar någonting så frös jag så himla mycket trotts mina tre tröjor, jacka, byxor och skor. Stod bara och drack värmande kaffe innan jag bestämde mig för att faktiskt lämna stället. Så jag tod husnycklarna och gick hem före alla andra men skönt var det. Jag bädade ner mig under en tjock filt och såg på lite tv innan jag gick och lade mig.

Söndag:
Vaknade elva. packade ihop alla grejjer sedan åt vi lite frukost och surrade med de andra innan vi begav oss mot Luleå för att hämta Simba.



Nu är vi hemma i Vidsel och har varit i kontakt med Telia för internet problemet och nu har de fixat det. Känns bra att inte vara så hanikappad längre. Jag blir faktiskt det utan internet. Det känns inte alls bra. Skönt att det är löst.

Hoppas ni har haft en underbar midsommar för det har vi! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!