Varför fick du inte vara frisk?

Sitter här i soffan efter att ha kommit hem från Marie och tycker synd om min hund. Varför skulle han måsta bli sjuk?
Både idag och igår så har han släpat bakbenen en aning efter sig och man hör det där "släpljudet" direkt han reser sig och ska gå någonstans. Han har även börjat äta dåligt igen och man får sitta med han och berömma honom då han äter. Nu har han både höftledsdysplasi grad C och Artros.. Hoppas han blir bättre med ledtäcket till vintern.

Hursomhelst så funkar det inte att ha honom i skolan längre då hans fysik inte håller för de långa praktiska passen.
Jag funderar nu på att ta en shäfer valp från försvarmakten, "äga" den i 15-18 månader för att träna upp den till en vaktare, fösvarsmakt eller polis hund. För att sedan kunna skicka tillbaks den till försvaret som en vuxen utbildad försvarshund. Jag har fått hem blanketter om detta nu men har inte bestämt mig. Det är så mycket planer och fantasier om vilken hund och hur jag ska lösa det problemet med plats för två stora hundar osv.

Men i slutet av sommaren måste jag ta ett beslut.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!