15/3-11

Sitter i datasalen med Linda och Jennifer. Vi har slutat så sitter och chillar lite här.
Dagen har varit, sådär. Haft hundträning hela förmiddagen och fick då låna en liten terrier tik på 9 månader som jag inte alls var speciellt glad på. Hon hoppade bara omkring och var allmänt vild. Suck.


Simba är fortfarande dålig och har fortfarande ingen arbetsvilja. Han är ju glad och pigg som vanligt men vill inte arbeta eller göra något.
Gårdagen var riktigt smärtsam. Hela kvällen haltade han och ville inte stiga upp ur bädden då man sa åt homom att komma. Han haltade och kunde knappt böja på bakbenen. Då han satt ner så satt han inte "på" bakbenen utan sträckte ut dem på sidan för att slippa böja dem. Nu känns det bara piss och jag vet inte vad jag ska göra.
Gick till veterinären idag och frågade om råd och det jag fick till svar var att - Min Golden tik var jag tvungen ta bort då hon var fyra. ... Okey? Tack för det liksom.
Sedan sa hon att det är så svårt att veta vad det kan vara om man inte sett hunden. Jag skulle byta foder från Royal Canin till L/D något som är ett led foder som många hundar med höftfel får för att mjuka upp kroppen.
Det fodret finns hos veterinärer och kopstar 800kr
Jag frågade även om jag kunde sätta han på Meracam (smärtstillande) och se om det blev bättre men att det kan leda till många biverkningar. Men eftersom han har haft det förut då han var två så vet jag ju att det fungerar.
Sedan så ville hon ju självklart göra en hälsoundersökning som skulle kosta 600-1000kr. Men jag vet inte om jag kan, jag har ju inte så mycket pengar att lägga ut om han dessutom ska ha medicin och ett specialfoder för att fungera som vanligt.
Jag kanske kan få en faktura och betala lite åt gången. Skulle vara bra. Vill ju verkligen kolla upp honom och få ett klart svar på vad det kan vara.
Sedan fick jag även höra att det kan vara något fel på ryggen eller en försämrad höftledsdysplasi än C. Att han kanske förvärrars till en D höft och att de ville röntga honom och det går ju som vanligt på 1400 kronor.
Åhhh, ledsen i mamma hjärtat.
Min kära Simba mår inge bra.
Hoppas inte det är något allvarligt men som vanligt som hundägare så inträffar ju en hel del svåra beslut och sår och skador förekommer alltid under en hunds livstid, men man tänker ju alltid det värsta även om det kanske inte är så farligt.


Ha en bra dag så skriver jag senare.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!