Ena efter det andra..

God kväll!

Nu sitter jag och kliar mig över hela kroppen i vetskap om att min hund har löss. Eller åtminstonde någon typ av parasit som liknar en lus..
Jag vet att de inte kan sprida sig på människor men tanken gör att jag ryser och får kliningar på kroppen. Som om jag också hade dem.

Satt framför datan i köket då Denzel kom och ville kela så jag klappade honom lite och såg sedan ett "damm" i pannan. Tog bort det med fingrarna och lade det på ett papper. Då ser jag att det rör sig. Vad jag trodde. Eftersom glasögonen var i Piteå ser jag ju som en blind så jag bad Rikars kolla vad det var. Han hämtade förstorningsglas och konstaterade att det rörde sig och satt fast i två hårstrån.. Jag blev jätte äcklad och rädd av att jag tagit i det med fiingrarna och trott att det varit damm..

vi stängde in Denzel i hallen för att det inte ska ramla av löss och fara i möbler och textiler. Läste att man ska begränsa hundens vistelse område för att förminska spridningen och att få ett kvickare slut på det..

Huvva.. Det tråkigaste är att jag inte kan ställa honom nästa helg på Norrbottens vackraste.. Jag som längtat så mycket efter det och nu då det äntligen är dags får min hund löss. Eller, han kan ha haft det länge.

Han tappade ju hår som ni vet och fick kalfläckar på bakpartiet och ryggen. Jag var ju till veterinären med honom men där sade dem att han var allergisk mot fodret. Så, jag böt och han tycktes bli bättre. Sedan då Ingrid var hos mig och trimmade honom så kom det fram ytterligare kalfläckar. I ansiktet.. Vi båda tyckte det var konstigt för att jag har inte sett honom klia sig mer än vanligt. Så, reflekterade inte mer över det. Sedan så hittar jag en parasit i ansiktet på honom. OCH, Om det är en lus så har den säkert varit där VÄLDIGT länge. För de äter hår. och han har ju tappat hår sedan jag var hos veterinären med honom i september om inte tidigare.

Jag tycker bara att det är så konstigt då jag går igenom honom varje dag utan att se något. Borstar och letar i pälsen men har aldrig hittat annat än mossa och ibland kvistar för att han varit i skogen...

Ja, så nu blir det karantän för min lilla. Han kommer inte att få vistas på skolan på åtminstonde tre veckor och inte träffa andra hundar eller djur. Min lägenhet kommer att se ut som en saneringslokal ALLTID för att ta död på ohyra......





Ha det bra så skriver jag då jag skriver!






Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!