Godmorgon, 1:a Oktober!

Blev ingen uppdatering igår. Ville bara njuta av att vara i Vidsel.

Vi for från Piteå vid 13.30 tiden sedan hoppade jag av vid banken i älvsbyn medans Rikard for hem med all packning och Denzel. Där mötte mamma mig och vi gick tillsamans dit. Sedan åkte jag hem med mamma till viddsel och var ute där med hundarna. Simba var jätte glad för att jag kom och var hela tiden runt mig och vill ha uppmärksamhet. :) Jag tog med hans favorit boll så att han skulle bli glad. Han gick hela tiden omkring och bar på den.
Sedan var Denzel hyper och var riktigt trött efter att ha sprungit av sig på markerna. Mamma har ju väldigt stor tomt så det finns gott om plats att rusa av sig på. Han är ändå väldigt nära mig hela tiden. Han kutar av sig en stund direkt jag släpper honom men inte så att han vill smita utan han är ändå i närheten. Sedan kommer han och går nära. Jag är förvånad över hur bra det gick att ha honom lös trots att det är massa skog och åkrar omkring. Det är ju inte inhängnat men han vill inte smita och det är jag superglad för! :) Han har ju varit lös där förr men då har jag inte kunnat lite på honom fullt ut. Men nu är det med glädje jag släpper honom för jag vet att han inte sticker.

Idag så vaknade jag kvart i åtta, åtta tiden. Tog på mig morgonrocken och gick ut på bron och släppte sedan Denzel på baksidan. Blev förvånad då jag kom ut och såg att det var allderles frostigt på marken och då jag och Denzel andades så rök det ånga. Man blir inte glad då man ser att vintern snart är här. Kommer att börja snöa den här månaden.. Förra året kom det lite snö den 14:e. Nåja. Simba kommer att ha det superbra! Han älskar vintern och att busa i snön. Inte hans leder dock. Han är ju min lilla mullvad. Älskade mullvad! :)


Senare idag, eller på ett tag i alla fall sp ska jag och Rikard fara iväg till Ica och handla lite frukost. Vad det ska bli får vi se. Är bara sugen på en rostad macka och en kaffe kopp! :)

Denzel är utan mat.. Då jag skulle ge honom frukost så upptäckte jag att han under natten roat sig med att äta upp allt... Afghaner! Han kommer åt precis allt, överallt. Närsomhelst och varsomhelst! haha. Men han är så fin.:)
Han öppnar tex dörrar till skafferier, fodertunnan, soprummet m.m Clever dog!

Nåja, nu ska jag fortsätta med min "hilka" till Denzel. Halvägs kvar. Synd att jag inte hade min usb kabel till telefonen med mig hit. Tog en riktigt fin höstbild imorse. Ett färgat rönnbersblad med frost på. Blev ganska nöjd! :) Men, den kommer ut på söndag då jag är tillbaks i Piteå! :)

Ha det bra, skriver mer senare!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!