Vilken "hunddag"

Hej hopp!

Har just ätit middag och ligger för tillfället och ser på Americas funniest home videos.

Började dagen med att vakna vid 07.00 tiden. Packa spårsele, belöning, vatten, overall m.m Sedan blev det frukost för mig och Denzek innan vi cyklade iväg till skolan. Lämnade Denzel i hundgården för att ha samhällskunskap A första lektionen. Gick ganska fort. Bara en 50 minuters lektion. Efter den så hämtade jag honom och satte mig i bussen som bar iväg ut till spårskogen där vi ägnade hela förmiddagen till att träna spår. Jag lade två godisspår till Denzel men köttbullar. Han spårade faktiskt bra i någon meter men sedan var han inte så motiverad löngre. han ville se på allt annat och gå omkring. Det var ganska stor störning för honom också. Några busade en bit bort så han ville naturligtvis hellre dit. Nåja, han är ju Afghan. Jag tycker ju inte att spårning är nå roligt jag gör det mest för hundarna. Simba älskar ju att spåra så då blir det naturligt roligare för mig att lägga spår. Men med en hund som är framtagen för att jaga med enbart ögonen, försöka få honom (Denzel) att arbeta med nosen i marken är en stor övningsprocess bara det. Nu tycker jag att det gick hyfsat bra ändå. :)

Sedan åkte vi buss tillbaks till skolan för att äta lunch och efter det hade vi genomgång om hundars olika ögonformer, nospartier, skallparties m.m  Vad som är "bra" och mindre bra för hunden hund. Ursprunget.

Efter det så hade vi hundutställning och organisation där vi hittade ett par lämpliga domare till våran utställning som vi ska hålla i här på Grans Naturbruksskola den 6/5-12 !
Det blir en inofficiell hundutställning med klasserna valpklass och öppen klass. Det är min klass som är anordnarna. :)
Mer info om det kommer senare. Nästa år då det är lämpligt.



Nu kring 17.30 -18.00 tiden så kommer Frida hit och vi ska dra på gymmet och förhoppningsvis skaffa ett årskort till mig! Blir att komma iform till beachen 2012! ;) Eventuellt får jag även träna lite ikväll, testa på gymmet i alla fall. :)

Nåja, ska dra nu, ha det bra. Skriver mer senare! :)


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!