Midsommarhelgen

Godmorgon alla! 
 
Helgen har varit riktigt bra och för tredje sommaren irad spenderade vi den på Klubben (Piteå Havsbad).
Vi åkte vid 13-14.00 tiden på fredagen och var framme vid halv tre. Vi packade bara in våra saker hos Mats och marianne och sedan for vi vidare till after beachen. Där träffade vi en massa folk och satt och lyssnade på en trubadur. Hade dock alldeles för lite kläder på mig. Skulle ha tagit jackan för längst nere vid havet blåser det ju alltid och det vet jag sedan tidigare gånger. Men, förhoppningsvis har jag lärt mig nu till nästa gång! :) Jag gick hem lite tidigare och tog ut Denzel ur buren så att han fick komma ut och njuta av en härlig sommardag. Han njöt så himla mycket han bar huvudet högt alltid och blickade ut över utsikten mot havet. En riktig livsnjutare. Så skönt också att han kunde vara lös. Men det är det. Man får ta på sig hök ögonen och alltid ha ett riktat mot hoonom för hipps vipps så är han borta...Afghaner. Han tog bara en sväng på väg mot campingen men som tur var så är han ju lite lydigare än andra då han fått vara på skola med mig så då jag ropade så kom han glatt. Får alltid hjärtat i halsgropen då han tar sina rundturer men han blir bara duktigare och duktigare. Man måste ju få testa för att lära sig.
 
Nåväl, sedan kom resten av gänget hem och Elin å Nicke kom från Gällivare så nu var vi alla. Det blev lite mellanmål då alla var hungriga innan middagen. Bullens pilsnerkorv. Som Rikard säger. Den har räddat många ungkarlars liv. haha. Säkert sant! Jag tror allvarligt det! :) Sja, vi mös mest på ute på terassen och mådde bra idet härliga vädret.
 
Efter mer alkoholintag och surrande tickade klockan iväg och kring 20.00 tiden blev det dags för lite middag. Grillat med sallad. Gott som vanligt! Sja, sedan hände vell inte så mycket vi var sociala och sedan for vi på krogen. Jag gick dock bara dit och vände. Inte min grejj det där.. Bara kröktjockt med folk, hög musik och knepig stämmning. Nä, jag gick hem istället och började bädda rent i husbilen med Marianne. Sedan gick jag in och drack lite vatten innan jag och min lurviga, fyrbenta kamrat gick och lade oss. Rikard kom hem lite senare.
 
Lördagen (igår) Vaknade vi oväntat tidigt. Tror klockan var strax bakom 09.00 bara. Då vi gick och lade oss vid 02.00 på natten så förväntas man att sova länge dagen därpå också. Men icke. Är dock väldigt tacksam för att den morgonpigga människan inom mig kom fram så att jag kunde gå ut och lägga mig i solen och må skönt. Låg ute och solade till och från till klockan 14.00. Sedan gick jag, Rikard och, Denzel en skön promenad runt området. Kollade på det stora hoppborgs landet och de olika aktiviteterna. Gick sedan vidare ner mot stranden och lyssnade snabbt på after beachen innan vi gick hemmåt igen. Då vi kom hem satte vi oss ute en liten stund till och sedan gick jag och packade våra saker och sedan for vi hemmåt.
 
Handlade lite saker på Coop också så ikväll blir det att grilla. Då vi kom hem igår så var vi så slut och trötta så vi blev bjuden på mat hos Marie som Mourice hade lagat. Fyllda tomater med en god sallad. Inte dåligt!
Efter en god middag åkte vi hem och lade oss. Skönt!
 
 

Såhär pigg och fräsch är jag idag. Not! Är trött och känner mig allmänt lat. Morgonrocken och glajjerna på.

Ha det bra!!! :)
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!