Time to wake up!

Hej alla fina!

Idag har jag nog haft hjärtat i halsgropen bokstavligt talat. Hade körlektion i morse och började med stadstrafik. Höll på bli överkörd! Usch... Nåväl lite shaky på skolan efteråt. Tog ett tag innan jag lugnande ner mig.



Idag hade vi (på skolan) informations samtal med syon. Hon väckte en klocka hos mig om att det faktiskt är gymnasie betyget som bestämmer hur min framtid ser ut. Det är betyget jag får i handen om 1 år som bestämmer vad jag kommer att göra (lite grann). Jag blir så ledsen på mig själv då jag säger att "jag orkar inte" eller "jag är så skoltrött", "jag gör det sen" osv. MEN, nu är det dags att vakna till liv från vinterdvalan och satsa på proven och de kurser som avslutas nu till sommaren för att få ett någorlunda bra betyg. Jag har ju inte svårt i skolan eller att plugga i allmänhet men det är bara att jag inte får tid, eller. Tid har jag ju. Men jag gör andra saker istället. Typ far och spelar fotboll. Åker in till stan. Än att sätta mig med skolböckerna och plugga inför prov och läxförhör.

Det är ju trots allt valfritt att gå gymnasium och detta är ju något JAG valt. Så, varför ödslar jag min tid på onödiga saker då jag ändå har en tanke som i bakhuvudet säger. "Gå hem och gör dina läxor" i princip.. Jag vill ju faktiskt bli något "då jag blir stor"...

Så, nu ikväll har jag suttit med böckerna från att jag slutade skolan tills nu. Eller hann med en powernap också. Dock råkade den bli 1 timme och 40 min men vaknade ändå mycket piggare sen och kunde fortsätta med att läsa inför ekologi provet i morgon.




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!